När du känner dig ledsen del 2


Ta en tupplur. 

Att ta en tupplur när man känner sig ledsen är som bomull för själen. 

Det kan vara svårt att komma till ro och slappna av när man är ledsen, men om man lyckas slumra till en stund kan man ofta se klarare på situationen när man vaknar igen. 

En utvilad själ har lättare att hantera motgångar och om det inte skulle funka, har man i alla fall sluppit ifrån ledsamheten en liten stund medan man sov. 

(null)

Everything is figureoutable. 

Här hittar du andra tips när du känner dig ledsen

När du känner dig ledsen | när du känner dig ledsen | |
#1 - - Caroline:

Jag ska ta det väldigt lugnt idag. För jag ramlade inatt vid min säng. Men jag har handikapp så jag har larm till vårt servicehus. Så personal kom till mig. Men idag ska jag till skogen till ett cafee. Och fika med en i min personal. Ska bli kul.

Svar: Hoppas du inte gjorde dig illa :(
Vad härligt med skogen, hoppas ni får kul :)
Tilda

#2 - - Emma Engström:

En tupplur kan verkligen hjälpa mycket! :D

Svar: Ja verkligen :)
Tilda

#3 - - sofia:

Håller med! E n tupplur kan göra så mycket :)

Svar: Ja, verkligen :)
Tilda

#4 - - Lovisa Pettersson:

Håller verkligen med!

Svar: :)
Tilda

#5 - - Kamilla:

Håller med dig. Att få stänga sina ögon en stund och sova gör gott för både kropp och själ. Man kan oftast tänka klarare.

Svar: Ja, visst är det så! :)
Tilda

Upp