Ny hudvårdsrutin - Rengöring och Peeling

God morgon allihopa!
 
Idag tänkte jag att vi skulle avverka ämnena Rengöring och Peeling tillsammans med The Body Shops hudvårdsserie "Drops of Youth". 
 
Först ut är rengöringen Youth Gentle Foamwash
150 ml kostar 185 kronor
 
(null)
 
Jag älskar den här rengöringen, skummet löddrar mycket, ett pump räcker långt vilket gör den oerhört dryg och det gillar jag. 
Den rengör oerhört bra utan att vara uttorkande och passar även en känslig hud. 
Smuts och makeup försvinner utan ansträngning och huden känns fräsch, mjuk och smidig efteråt. 
 
Näst på tur är peelingen Youth Liquid Peel.
145 ml kostar 225 kronor
 
(null)
 
Här har vi en flytande peeling som skonsamt ska avlägsna orenheter och döda hudceller.
Jag är inte helt övertygad!
Man rekommenderas att massera in produkten på rengjort och torrt ansikte. 
Därefter bildas små "korvar" som hävdas vara rester av död hud (mig lurar ni inte!).
Problemet för mig är att de små "korvarna" fastnar i små hårstrån och fjun som (alla!) jag har i ansiktet, så kallat "peach fuzz". 
Detta gör att produkten är ganska svår att tvätta bort, det tar tid och huden blir irriterad av allt gnidande. 
Priset känns för högt för att matcha produktens kvalitet. 
Kanske passar den någon annan, men jag kommer inte köpa den igen.
 
Ta hand om er så länge, vi hörs snart igen ♥
 
 
Skönhet | Drops of youth, Hudvård, Hudvårdsrutin, Rengöring, The Body Shop, exfoliering, peeling | |
Upp