Veckans stilutmaning: Blommor


(null)

Hurra - sommaren är äntligen här! 
Nu när det börjar dyka upp alla möjliga sorters blommor i vår natur tycker jag att det är på sin plats att vi också låter garderoben blomma. 

Den här veckan utmanar jag er att fira sommaren med en touch av blommor varje dag - 7 dagar i sträck. 

(null)

Reglerna är enkla: 

  • Använd blommor i din outfit varje dag, från det att du gör dig iordning på morgonen till det att du borstar tänderna och hoppar i säng på kvällen. 

Tips och idéer:

  • Använd färska blommor från din trädgård.
  • Om du är sugen på lite sommarshopping tycker jag att du ska spana in all sommarrea som fullkomligt kryllar utav blommiga mönster. 
  • Våga mixa olika blommiga mönster. 
  • Låt håret blomma med spännen, kransar och blommiga diadem. 
  • Smycken! Halsband, armband, ringar, örhängen. Möjligheterna är oändliga. Varför inte rota i mormors smyckeskrin efter en broch? 

(null)

Håll mig gärna uppdaterad under veckan. Det är så inspirerande och roligt att se allas tolkningar. Posta bilder på er och era blommor på min facebooksida Matilda Eliassons Blogg, kommentera här på bloggen och tagga mig @mateli Instagram, och glöm inte använda hashtaggen #veckansstilutmaning.

Kom igen, nu kör vi en grym vecka! 

Lycka till!



Mode, Veckans stilutmaning | Blommigt, Blommor, Mode, Veckans stilutmaning | |
Upp