Är originalet verkligen alltid bäst?



(null)
Bilder: kicks.se

Jag är en flitig användare av Beautyblender och har varit det i flera år. 

En svamp särskilt utvecklad för ett felfritt resultat och perfekt finish när den används lätt fuktad. 
Det som utmärker Beautyblender är ett jämnt resultat och minsta möjliga produktslöseri. 
Jag kan inte förstå hur jag fick till min makeup innan den här lilla 'mirakelsvampen' flyttade in i min sminkväska. 

Beautyblendern må vara ett måste i ett beautyjunkies sminkväska, men det finns helt klart en värdig utmanare; 

Real Techniques 'Miracle Complexion Sponge'.  

En svamp utformad på liknande sätt som Beautyblender. 
Den här svampen kan användas både fuktig och torr.
Jag gillar att den här svampen har en platt sida för contouring. 

I slutändan tycker jag givetvis att alla borde testa svampen från Beautyblender då den är en ikonisk produkt, men svampen från Real Techniques är ett mycket bra alternativ. 

Prisskillnaden på 100 kronor är också något att uppmärksamma; 
Beautyblender finns i många olika färger, men originalet kostar 199 kronor, medan Real Techniques variant endast kostar 99 kronor.
Båda finns att köpa hos bl.a. Kicks. 







Shopping, Skönhet | Beautyblender, Kicks, Makeup, Real Techniques, Skönhet | |
Upp