Orons skugga är ofta större än själva bekymret!


Är du som jag? 

Jag överanalyserar och oroar mig för allting, och då menar jag verkligen ALLTING! 


Jag har nu kommit till slutsatsen att överanalyserandet förstör min lycka och sänker mitt humör.

Oron kommer bara leda till att allt känns mycket värre än det faktiskt är. 


Nu är det dags att ta tag i detta.

Ta ett djupt andetag, andas ut långsamt och ha tillit till ödet. 


När man tänker för mycket kan man ibland skapa problem som inte fanns där från början.


Det som är menat att hända, det händer.

Oavsett om jag har analyserat minsta beståndsdel eller inte. 


Oron tar inte bort morgondagens problem, den tar bort lyckan från idag. 


Påminnelse: 

Hemligheten till lycka är att låta varje situation vara vad den är istället för vad du tänker att den borde vara. 


(null)





Allmänt | Oro, Reflektioner, Tankar, Tänkvärt, Överanalysera | |
Upp