I dödens väntrum




Jag hade egentligen tänkt skriva ett inlägg om det perfekta röda läppstiftet idag, men i sammanhanget känns det inlägget otroligt långt bort. 


Vem bryr sig väl om något så trivialt som läppstift när döden knackar på dörren? 


Idag har jag sagt hejdå till den allra käraste av vänner. 

Den mest pålitliga i världen fick idag somna in. 

Att behöva ta ett beslut om liv och död, vem som får leva eller ej, måste vara det värsta jag kan komma på just nu! 


Vem är jag att bestämma det? 


Man får försöka ta ett steg tillbaka, lägga all själviskhet åt sidan och se till det mest rimliga i situationen. 

Även om det rimligaste betyder döden! 


Med djup sorg viskar jag hejdå till den finaste varelsen som gått på fyra ben, en trogen, lekfull, lycklig kille som varit ovillkorligt älskad de 15 år vi varit tillsammans och som kommer vara för evigt saknad! 


(null)




Allmänt | |
#1 - - Wifeey:

usch va hemskt :'(

Svar: Ja det var fruktansvärt :'(
Tilda

#2 - - Beatrice ♡:

Usch då. Beklagar :(

Svar: Tack snälla ❤️
Tilda

#3 - - Lovisa:

Usch då.. min hund måste tyvärr också somna in fast nu på fredag. Det känns fruktansvärt tungt :(

Svar: Ja.. det är oerhört tungt. Man får försöka tänka att man gör det bästa för sin hund, men det är fruktansvärt svårt :(
Tilda

Upp