Ny hudvårdsrutin - Drops of Youth från Body Shop

Hej allihopa!
Hur har ni det i högsommarvärmen? 
 
Ny säsong och därmed ny hudvårdsrutin.
Jag har sedan en månad tillbaka testat och granskat en (för mig) ny hudvårdsserie från The Body Shop. 
Jag har tidigare inte testat någon produkt från deras serie "Drops of Youth", men efter att ha läst på om produkterna och dess innehåll blev jag nyfiken på om de håller vad de lovar. 
 
(null)
 
Drops of youth är en serie anti aging-produkter, men ändå inte. 
Låter det motsägelsefullt? 
Jag ska försöka mig på att förklara; produkterna är inte den sortens produkter som lovar att "vrida tillbaka klockan" och göra din hy yngre.
De vill istället hylla din åldrande hy.
Kort sag: låt din hud åldras med hjälp av rätt produkter. 
Serien är speciellt framtagen för att skonsamt avlägsna orenheter och ge massor av fukt för en fräschare och spänstigare hud. 
Seriens "superhjälte" är stamceller från Edelweiss-blommor som växer i de alpinska botaniska trädgårdarna i Trentino-Alto. 
 
Serien består av tio produkter: 
 
Youth Gentle Foamwash 
Youth Liquid Peel  
Eye Concentrate 
Youth Bouncy Eye Mask
Essence Lotion 
Youth Concentrate 
Day Cream 
Youth Bouncy Sleeping Mask 
Youth Concentrate Sheet Mask
Youth Fresh Emulsion 
 
(null)
 
För att det här inlägget inte ska bli oändligt långt har jag valt att dela upp produkterna i flera olika inlägg.
 
Ta hand om er så länge, vi hörs snart igen ♥ 
 
 
 
Skönhet | Drops of youth, Hudvård, Hudvårdsrutin, The Body Shop | |
Upp