Everyday makeup

 
Inlägget innehåller annonslänkar 
 
Bästa makeupen för de dagar jag inte riktigt orkar sminka mig, men inte heller vill se ut som ett vandrande lik. 
 
(null)     
 
Dagar då jag känner mig extra trött och "puffig" 
under ögonen använder jag alltid Tony Molys
Ett uppfriskande och avsvällande ögonstift. 
Förutom att det minskar synligheten av fina linjer är det härligt svalkande
 (jag förvarar gärna mitt i kylen för en extra kylande effekt). 
 
är en av mina favoriter och jag har den i färgen porcelain. 
Dagar som denna då jag inte vill ha full täckning 
applicerar jag bara ett tunt lager, men vill man gå all in är det en grym foundation
som går att bygga upp i flera lager. 
 
Jag matchar min foundation med Born This Way Concealer.
En krämig concealer med outstanding täckning. 
Mina mörka ringar är som bortblåsta. 
 
Make Up Forevers Ultra HD Microfinishing Powder 
är ett transparent puder som fixerar och mattar ner utan en tillstymmelse att synas. 
Huden blir jämn och får en helt fantastisk finish. 
 
Jag älskar Hoola Bronzer från Benefit, 
men upplever att den kan bli lite för mörk på min ljusa hud.
Lösningen heter - Hoola Lite!
Denna bronzern är ljusare än originalet och passar mig perfekt.
Den smälter fint in i huden och ger mig en fantastisk bränna, året om! 
 
Jag älskar rouge med lyster i och även där slår Benefit mig med häpnad. 
Perfekt gyllenrosa, en härlig mix av ljusrosa och guld, 
dessutom luktar det ljuvligt. 
Spana in GALifornia! 
 
Lata dagar bryr jag mig inte så mycket om ögonmakeup, 
men vill ändå att det ska "hända något" som markerar mina ögon.
Jag lägger lite Hoola Lite i globlinjen, 
ljus skimrig skugga från naked cosmetics i inre ögonvrån, 
fransmarkerar med den absolut bästa svarta pennan, Rodial's Smokey Eye Pen Black 
och avslutar med fantastiska mascaran Grandiôse Mascara Black
från Lancôme. 
 
Sista steget är läpparna, jag gillar skirt rosa läppar.
Wanted Gloss i färgen Hollywood Doll från Helena Rubinstein är pricken över iet. 
 
 
 


Shopping, Skönhet | Wednesday, WednesdayFunday, WednesdayMorning | |
#1 - - Ariella :

Kul att läsa andras sminkvanor. Alltid gå man nått tips

Svar: Ja, visst är det kul! 😃
Tilda

#2 - - Malin Moen:

Vilket intressant inlägg :D Toppen!

Svar: Vad glad jag blir! Tack snälla :)
Tilda

#3 - - sofia:

Alltid roligt med lite tips :)

Svar: Vad glad jag blir :)
Tilda

#4 - - Nouw.se/familjennordberg :

Bra tips

Svar: Tack snälla :)
Tilda

#5 - - Wifeey:

Tack för tips

Svar: Varsågod ;)
Tilda

#6 - - Emelie fritioff:

Kul med lite sminktips :)

Svar: Vad roligt att du tycker det :)
Tilda

#7 - - Lexochlogan :

Panda stiftet hade jag behövt

Svar: Ja, jag älskar det!
Tilda

#8 - - Elin:

Härligt med lite tips :) och va gulligt panda sticken va :3 Man kanske skulle skaffa den bara pga hur gullig den är >.< xD

Svar: Ja, det är supergulligt! Man blir glad varenda gång man ser det :)
Tilda

#9 - - Beatrice :

Kul med tips! Måste kika på den där concealern. :)

Svar: Ja det tycker jag verkligen att du ska göra. Det är den bästa jag någonsin testat :)
Tilda

#10 - - Julia:

Riktigt bra inlägg!

Svar: Vad glad jag blir! Tack snälla :)
Tilda

#11 - - Fanny:

Åh, jag har varit så sugen på att prova Born this way. Tror jag måste göra det!!

Svar: Ja, det tycker jag absolut du ska göra!
Tilda

Upp