Sexuella trakasserier och vikten av att hjälpa varandra

 

 

 

Okej, dags att prata allvar igen.

 

Lördagen spenderades ihop med två av mina bästa vänner. 

Efter en del bubbel bestämde vi oss för att gå ut. 

 

Falkenberg bjuder inte på så många uteställen och efter visst övervägande gick vi från ett ställe till ett annat. 

 

Dans och drinkar stod på schemat och vi var tre helt vanliga tjejer som bara ville vara ute och ha roligt tillsammans. 

 

Jag förstår att många träffas på ett dansgolv och att det är där många människor skapar en första kontakt, MEN oavsett hur intresserad man är utav någon så är det inte okej att en man håller fast en tjej samtidigt som man trycker upp sitt ben i hennes skrev. 

JAG UPPSKATTAR I ALLA FALL DET INTE! 

 

Efter denna incidenten hade jag den här mannen efter mig hela kvällen, trots att jag förklarade flera gånger att jag inte var intresserad och att jag inte ville kyssas med honom och att det inte är okej att han tar på min kropp bara för att han behagar göra det, så slutade inte den här mannen. Han menade på att han "bara är trevlig". Han har förmodligen inte förmåga att se hur obehagligt han beter sig. 

 

Jag fick flera gånger flytta mig från bord där vi satt, dansgolv där vi dansade och bardiskar där vi stod för att komma undan den här påträngande idioten. 

 

Hur sjukt är inte det? 

Att jag ska behöva gömma mig bara för att han inte kan förstå ett nej!? 

 

Vi gick till slut därifrån, vidare till en pizzeria för att köpa lite mat innan hemgång. 

Vem är där? Mannen med den fula hatten, såklart! 

 

En fullsatt pizzeria och endast en reko kille som reagerade när den här hattmannen trängde sig på mig. Bara en enda, ensam, ung kille som reagerade när den här mannen ansåg sig ha rätt att ta på min kropp bara för att jag är kvinna. 

 

Jag vet inte mycket om den här unge killen, han hade vita Converse och gav mig hopp om framtiden. Om alla män var som honom hade vi inte behövt något #metoo. 

 

Vid bordet jämte satt ett gäng på 6-7 vuxna män, men ingen ingrep. INTE EN ENDA. 

 

Jag valde att inte äta min pizza inne på pizzerian, vi tog med oss maten ut och satte oss för att äta på en trappa en bit bort. 

Än en gång var det JAG SOM VAR TVUNGEN ATT FLYTTA PÅ MIG! 

Ganska snabbt inpå kommer de här 6-7 vuxna männen ut och fram till oss. 

Deras kommentar och "lösning på problemet" var att jag nog borde flytta på mig en gång till, för snart kommer nog den där fula hattmannen ut ur pizzerian. 

 

Jag blir så provocerad, varför ska jag behöva springa runt halva stan bara för att slippa bli sexuellt trakasserad?! Vad är det för fel på det här samhället? 

 

Givetvis kom den fula hattmannen ut och givetvis kom han fram, tog på mig och förklarade att han älskade mig.

 

Att det inte fanns någon taxi att åka hem med gjorde ju inte den här kvällen bättre. 

Men en sak är säker, det är betydligt lättare att promenera 3 kilometer hem tidigt på morgonen om man är riktigt förbannad. 

 


Allmänt | #Metoo | |
Upp