#CoffeeThursday


Vissa dagar känns värre än andra.
Dagar då man känner sig hängig, trött och vill absolut inte lämna sängen. 
Dagar som dessa är jag lite extra tacksam över mitt morgonkaffe. 

(null)     

Jag försöker tänka att livet är mitt gig och att världen är min scen.
För visst är det så att när man fokuserar på det goda så blir det goda ännu bättre!? 

(null)

När det känns på det här sättet; att fysiskt är jag här, men mentalt är jag långt, långt borta brukar jag ta fram anteckningsboken och skriva av mig alla känslor och tankar.
Skriver man fel, stavar fel eller formulerar sig fel får man INTE sudda, man måste fortsätta att skriva. Man kan följa tankegången i skrift och väldigt ofta får man insikter man inte tidigare haft eller kunnat se. 

(null) 

Att älska sig själv först är första steget till att älska andra. 

(null)

Livet är för kort för att vara något annat än lycklig. 
Så avsätt några minuter idag till att bara sitta ner helt tyst och bara vara tacksam för allt du har. 
(Jag är som sagt lite extra tacksam över mitt morgonkaffe) 

Först kaffe! 
Sen förändrar vi världen! 


Allmänt | Reflektioner, Tankar | |
Upp